6 Ocak 2011 Perşembe

Japon Taş Bahçeleri

   Dünya bu kadar kendine yetemezken hala peysajların ve şehir planlamacılarının çimli alanlar yaratmaya çalışmalarını anlamıyorum. Temiz içme suyu bulamayan milyonlarca insan varken, sırf görsel zevkler uğruna galonlarca su harcanıyor.
   Ben Japon kültüründe olan taş bahçeleri çok daha estetik buluyorum. Çünkü her bahçenin kendine göre okuması var. Nesnelerin yaydığı enerjilerin dalgalanması, alanın çeşitli yöntemlerle betimlenmesi. Ben bir resim sunuyorum ilgilenenler araştırabilir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Peyzaj mimarlığında ders olarak okutuluyor onlar.

Ve şu arka plan bütün olayı ciddiyetsizleştiriyor.

seita dedi ki...

hayat da bizim ciddiye aldığımız bir hayal değil mi.^^

Adsız dedi ki...

yoo. değil. gayet de somut bişe hayat.

Ama evet, "ciddiyetsizleştiriyor" biraz saçma ve aşırı durmuş.

Söylemek istediğim, daha bütünlüklü bir konsept olabilirmiş. Yazılarla harmonik felan böyle. Tabi gene sen bilin hacı.