31 Ağustos 2011 Çarşamba

Deyimler ve Sığılaşma

      Deyimler her zaman bir dil zenginliği olarak görülüyor ya, ben bunun aksini iddia ediyorum. Bence deyimler çoğu zaman yaşanan durumu sığılaştırıyor. Gerçi toplum olarak olayları derinlemesine irdeleme yeteneğine sahip olmadığımız dabir gerçek. Okkalı bir de deyim yapıştırınca hiçbir zihinsel enerji sarfetmeden durumun en iyi açıklamasının bu olabileceğine karar verebiliyoruz. Deyimler iyidir hoştur ama problem çözmede o kadar pratik olmayabilirler.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba. Bence zenginlik olarak görülme sebebi ifade çeşitliliği sağlaması ve birçok sözcüğün hatta cümlenin yerini tutması. Ve bazen de deyimsiz o durumu/duyguyu ifade edebilmek neredeyse imkansız olması. Örneğin; yüreği ağzına gelmek deyimini karşılayacak kuvvetli bir kelime ya da bunu kuvvetlendirecek bir zarf bulamıyorum :)
ama tespitlerinizde haklısınız. Ben sizin bahsettiğiniz durumu çelişkileriyle, cinsiyet ayrımcılığıyla atasözlerinde daha fazla yaşıyorum.